Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

1 (edited by David )

Re: Davids volvo 244a

2

Re: Davids volvo 244a

Nice att du hivar upp en tråd!
Fan den ser redigt fresh ut :S ingen rost??????

Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 737 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

3

Re: Davids volvo 244a

Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

4

Re: Davids volvo 244a

5

Re: Davids volvo 244a

Ja du... När man torrvarvar så kan man dra upp den rätt så lätt på 5000-6000 varv utan protest.. Sedan  är den väldigt mkt  roligare å köra på vxlarna 1-2-3 då den gärna varvar smile

6

Re: Davids volvo 244a

Där ser man yikes jävligt hel o fin annars!

Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 737 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

7

Re: Davids volvo 244a

8

Re: Davids volvo 244a

genom torpedväggen går det bra. Men du får ... massera tunneln lite tongue

Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 737 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

9

Re: Davids volvo 244a

10

Re: Davids volvo 244a

att du måste "bredda" kardantunneln lite har jag för mig!

11

Re: Davids volvo 244a

Hur i tusan gör man de?  Slår den annars i väggen eller den får inte plats eller ?:(

12

Re: Davids volvo 244a

jag har ingen m90 i min.. men man gör det med en stor hammare haha tongue Finns nog bättre sätt!
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=1011

varsågod. komplett guide!

13

Re: Davids volvo 244a

Å fy tusan va jobbigt det verkar .... Hydralisk koppling å det saknas 5 cm på org kardan sad

14

Re: Davids volvo 244a

Ne jag har inte varit med om mycket ... Ska precis sluta första året på fordon smile   

Några tips på hur man enkelt löser det där med kopplingen?:O

15

Re: Davids volvo 244a

Vad tror ni om en eaton m112 skruvkompressor? Behöver dom olja som en turbo?

Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 737 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

16

Re: Davids volvo 244a

17

Re: Davids volvo 244a

haha xD idag när jag va i verkstaden för att spruta på ny rostskyddsmassa märkte jag efter ett tag att jag va väldigt klibbig i näsan, jag gick till en backspegel å såg att jag va helt svart om näsborrarna ^^ aja ser ut som nytt med det rostskyddet  nu tongue

18

Re: Davids volvo 244a

du får gärna förklara för mig hur det funkar om man har samma laddtryck hela tiden smile om varför den måste sitta rakt hmm menar du med remmen ?  varför behöver man byta sprut pågrund av cylindertrycket ? yikes skadar inte det motorn med för högt tryck ? har för mig då man turbo konverterade en F motor behövde man kompsänka dom hmm

19

Re: Davids volvo 244a

varför går inte laddtrycket att ändra ? jag har läst om någon avlastnings ventil , men det är bara skit eller va ? yikes

20

Re: Davids volvo 244a

Det finns centrifugalkompressorer som kan ge olika laddtryck, en utvaxling på själva kompressorn som ska fungera som en pytteliten automatlåda med bara två växlar. Vid vissa varvtal skiftar dem.
Kompressor må va stenålders men de e jääävligt coolt !

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants
Volvo 242 Turbo -75

21

Re: Davids volvo 244a

Fin 240.. ser ut o va i gott skick smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants
Volvo 242 Turbo -75
Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 737 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/c/4/d/bonnmeck.se/httpd.www/forum/include/parser.php on line 791

22

Re: Davids volvo 244a

23 (edited by David )

Re: Davids volvo 244a

här är en länk till en bild på en sådan där "avlastningsventil"

http://www.capa.com.au/pics/eaton_bypass_valve.jpg

hittade en text oxå,   

  Bypass system used for unloading supercharger during idle and light load, resulting in better fuel economy and quite operation

24

Re: Davids volvo 244a

Avlastningsventilen används bara när man släpper gasen, precis som en dump. Eftersom kompressorn är direktdriven av veven så pumpar den luft hela tiden och skulle man då släppa gasen utan ha en avlastningsventil så har inte luften nånstans att ta vägen och sen spränger man nått. Laddtrycket bestämms alltid av utväxlingen och storleken på kompressorn. Sen är det som sagt väldigt noga med remmen, det går tex inte att använda kilremmar utan minst 8-9 ribbad multiribb rem. Tänk på att remmen måste klara att överföra 60-80hk.

auktoriserad BIBAB hanne